Reklama

8 wskazówek jak stworzyć skuteczny slogan reklamowy firmy.

Slogan reklamowy, ten, który pozostanie w pamięci wszystkich i który wszyscy włączą do swojego słownictwa i wypowiedzi, jest tym, którego każda firma poszukuje, aby rozwinąć swoją sławę i widoczność. Stały się one tak popularne, że chętnie korzystamy z nich w wielu okolicznościach życia codziennego. Czasami mogą być one nie na miejscu, ale obraz reklamowy powinien pojawić się spontanicznie.

Kiedy już wybierzesz nazwę i koncepcję swojej marki, pozostaje jeszcze jeden punkt do ustalenia: Twój slogan! Jest to małe zdanie, które powinno trafić do świadomości konsumentów, klientów, dostawców, partnerów i które ma za zadanie reprezentować Twoją firmę i jej wartości. Oto kilka wskazówek, które powinny pomóc Ci stworzyć dobry slogan.

Podziel się swoimi wartościami.

Twój slogan powinien reprezentować Twoją firmę, a więc odzwierciedlać Twoje wartości. Ponieważ jest on nieodzownie związany z Twoją marką, pozostaje obecny w umysłach konsumentów. A jeśli nic nie robi i nie daje żadnych informacji o Twojej firmie, to jaki z niej pożytek? Jedno zdanie wystarczy, aby pokazać przekonania lub obietnice Twojej marki. Wyjdź poza zwykły slogan, uczyń z niego motto i pozostaw po sobie ślad!

Niech będzie krótka i skuteczna

O co chodzi? Aby były zapamiętane przez wszystkich. Głównym celem sloganu jest to, aby był on zrozumiały dla jak największej liczby osób, tak aby łatwiej kojarzył się z daną marką. Używanie kilku zdań w sloganie oznacza ryzyko, że nie zostanie on zapamiętany lub źle zrozumiany.

Wybierz przekaz.

Oprócz tego, że slogan zawiera Twoje wartości, musi również przekazywać wiadomość. Dlaczego miałaby to robić? Po prostu, aby nadać mu sens i cel. Dzielenie się swoimi wartościami jest dobre, ale nie można zadowolić się tylko tym. Spraw, aby wywoływał on u konsumentów jakąś ideę (konkretną lub nie). Nie tylko przyciągnie to więcej uwagi, ale jednocześnie marketing szeptany będzie działać jeszcze lepiej. Uważaj jednak, co mówisz w swoim sloganie, aby Twój przekaz nie został opacznie rozumiany.

Przekazać emocję.

Slogan, który nie przekazuje żadnych emocji jest często nieudanym sloganem. Wywołując uczucie, niezależnie od tego, czy jest to radość, czy nie, zwielokrotnisz swoje szanse na przyciągnięcie uwagi konsumentów i uderzenie w akord. Ten prosty parametr może również doprowadzić do tego, że przyszli klienci staną się w przyszłości ambasadorami Twojej marki. Jeśli poczują prawdziwą emocję związaną z Twoim hasłem, będą chcieli nieść Twoje wartości. Aby sprawdzić wpływ Twojego sloganu, najpierw przetestuj go na osobach z Twojego otoczenia, obserwując ich reakcje.

Połączenie wiarygodności, realizmu i adekwatności.

Celem sloganu nie jest kłamstwo! Sprzedawanie marzeń nie przyniesie Ci nic dobrego, a może nawet zaszkodzić. Pozostań wiarygodny, realistyczny i istotny. W przeciwieństwie do tego, co niektórzy mogą myśleć, mówienie prawdy może być przydatne w umacnianiu więzi zaufania między Tobą a Twoimi potencjalnymi klientami. Dobry argument za budowaniem lojalności. A jeśli już uruchomiłeś swój biznes, to dlatego, że w niego wierzysz! Więc nie ma potrzeby, aby przejść za burtę, po prostu pokazać, dlaczego Twój produkt / usługa jest interesująca. W końcu, jeśli Tobie się podoba, to dlaczego nie miałoby się podobać konsumentom?

Dodaj efekt stylistyczny dla muzykalności.

Nadaj swojemu sloganowi efekt stylistyczny, aby nadać mu pewną muzykalność, zawsze z myślą o tym, że zostanie on zapamiętany przez jak największą liczbę osób. Jeśli nie możesz znaleźć podobnego efektu stylistycznego, dobrym pomysłem może być rym podkreślający nazwę Twojej marki. Dzięki temu będzie jeszcze łatwiejsze do zapamiętania.

Rozpowszechniaj go w różnych mediach.

Przed ostatecznym ustaleniem idealnego sloganu, w grę wchodzi jeszcze jeden czynnik: jego dystrybucja. Aby dać sobie jak największe szanse na sukces, rozpowszechnij swój slogan w jak największej ilości mediów (w zależności od posiadanych zasobów), takich jak: internet, prasa, telewizja, radio, itp. Udostępnienie sloganu na szeroką skalę sprawi, że będzie on bardziej znany. Będzie to miało o wiele większy wpływ i będzie łatwiejsze do zapamiętania, zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej!

Niech będzie ponadczasowy.

Czy wyobrażasz sobie, że co roku musisz zmieniać swój slogan? Oczywiście, że nie. Tworząc slogan, powinieneś wziąć ten aspekt pod uwagę. Krótko mówiąc, niech to będzie ponadczasowe! Bez względu na rok czy sezon, Twój slogan musi nie tylko pozostać zrozumiały dla wszystkich, ale także przetrwać w czasie. Nie idź na łatwiznę i nie wprowadzaj specjalnej oferty świątecznej kosztem wartości Twojej firmy, ponieważ w ostatecznym rozrachunku stracisz czas i wiarygodność. Utrzymywanie przez długi czas tego samego sloganu (co nie wyklucza możliwości jego zmiany w razie potrzeby) pozostaje dla konsumentów gwarancją wiarygodności.

Pamiętaj, że dobry slogan powinien pozostać w umysłach tych, którzy go słyszą lub czytają.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *